Jean-Jacques Rousseau on adult education and revolution : paradigma of radical, pedagogical thought
著者
書誌事項
Jean-Jacques Rousseau on adult education and revolution : paradigma of radical, pedagogical thought
P. Lang, 1999
2nd, rev. ed
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 221-231) and index
内容説明・目次
内容説明
This book is applicable to every country's education system: from rich, post-industrial USA, Europe, and Asia to poor, developing Middle and South America, Africa, and Asia; from republican-democracies to totalitarian states. The author has researched, analyzed, and interpreted Rousseau's educational philosophy from Emile, Du Contrat Social, Discours sur l'Inegalite, etc., and applied it to the areas of adult education and revolution, this being the first time they have been connected by Rousseau's theories. Radical educators (Meiklejohn, Illich, Freire) are presented as modern Rousseaus. The important roles of programs, family, and State are discussed. The contents are controversial, penetrative, caustic, thought-provoking. All those politically interested and involved, from adult educators to Zeitgeist politicians, should read Jean-Jacques Rousseau on Adult Education and Revolution.
目次
Contents: Rousseau's Rhetoric - Education - Politics - Noble Savage - State of Nature - Man, Woman - Individual, State, Government - La Volonte Generale - Learners, Methods - Nature, Human Nature, Society, Le Contrat Social as Educators of Adults - Meiklejohn, Freire, Illich - Practical and Revolutionary Applications - Critique of Rousseau - Rousseau's Vita - Rousseau's Works.
「Nielsen BookData」 より