Democratic artworks : politics and the arts from Trilling to Dylan
著者
書誌事項
Democratic artworks : politics and the arts from Trilling to Dylan
(SUNY series, interruptions : border testimony(ies) and critical discourse/s)
State University of New York Press, c1998
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
***遡及データをもとにした流用入力である
内容説明・目次
内容説明
Focusing on a period in which the meaning of democracy came to the forefront of public debate, the fifties and sixties, the author argues that the arts can strengthen democracy by politically educating citizens. Hersch addresses this issue by first looking at the ideas of Lionel Trilling and the New York Intellectuals in the 1950s, as expressed through literature and social commentary, and then by showing how jazz and rock musicians in the 1960s, through their individual songs and performances, expressed the ideas and ideals of the political movements of that decade. Democratic Artworks is the first to consider the New York Intellectuals, sixties jazz, or Bob Dylan from the perspective of political theory and to focus on their contributions to democracy.
目次
Preface
Introduction
1. Literature and Democracy: The New York Intellectuals
2. Liberalism, the Novel, and the Self: Lionel Trilling and the Dilemmas of Political Action
3. The Sixties: Politics, Aesthetics, and Everyday Life
4. "Let Freedom Ring!": Jazz and African American Politics, 1950-1970
5. Authenticity and Surreality: Bob Dylan, the New Left, and the Counterculture
Conclusion
Notes
Index
「Nielsen BookData」 より