Talking pictures : pictorial texts and young readers
著者
書誌事項
Talking pictures : pictorial texts and young readers
Hodder & Stoughton, 1996
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This text offers an analysis of how young readers make sense of picture books and use pictures to develop their reading skills. It offers suggestions for the use of picture books in the early years classroom and reviews the "Great Reading Debate" and critical theory in relation to the National Curriculum. The book also includes the illustrator's view on creating a picture book, including an examination of priorities and the perceptions of the audience. There is a history of picture books given and the text is illustrated with examples from children's picture books.
目次
- Pop-ups and fingle-fangles - the history of the picture book
- inside teh tunnel - a radical kind of reading - picture books, pupils and post-modernism
- tricks and treats - picture books and forms of comedy
- reading picture books with an artist's eye
- getting into the picture
- imaginationing Granpa - journeying into reading with John Burningham
- spying on picture books - exploring intertextuality with young children
- her family's voices - one young reader tuning into reading
- reading "The Beano" - a young boy's experience
- "Madam! Read the scary book, Madam" - the emergent bilingual reader
- the left-handed reader - linear sentences and unmapped pictures
- penny plain, tuppence coloured - reading words and pictures.
「Nielsen BookData」 より