The Ufa story : a history of Germany's greatest film company, 1918-1945
著者
書誌事項
The Ufa story : a history of Germany's greatest film company, 1918-1945
(Weimar and now : German cultural criticism / Martin Jay and Anton Kaes, general editors, 23)
University of California Press, 1999
- タイトル別名
-
Die Ufa-Story : Geschichte eines Filmkonzerns
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
Originallly published: München : C. Hanser, 1992
内容説明・目次
内容説明
Universum-Film AG - best known by its signature logo, Ufa - was once the largest film company in Europe. Founded by the German High Command as a propaganda medium during World War I and always central to Germany's nationalistic big-business interests, Ufa was also home to the most innovative talents of the Weimar Republic. Fritz Lang, Marlene Dietrich, Emil Jannings, and Ernst Lubitsch were Ufa stars; "Metropolis", "The Blue Angel", and "Dr. Mabuse" were only a few of its finest works. From its dazzling theatres, to its state-of-the-art studios and processing labs, from its comprehensive multimedia publicity campaigns to its avant-garde art films, Ufa challenged Hollywood for cultural dominance and market share in Jazz Age Europe. But the story grows darker after the simultaneous advent of sound films and National Socialism. The story of Ufa under Hitler, when technically superb films continued to be made, is the story of the corruption and destruction of this company by the state that brought it into existence.
「Nielsen BookData」 より