The relevance of a decade : essays to mark the first ten years of the Harvard Business School Press
著者
書誌事項
The relevance of a decade : essays to mark the first ten years of the Harvard Business School Press
Harvard Business School Press, 1996, c1994
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This commemorative volume features essays on such topics as marketing, strategy formulation, information technology, ethics, accounting and control, finance, organizational behaviour, environmental economics and operations management. Authors include Charles Handy and Frances Cairncross.
目次
- Beyond certainty: a personal odyssey, Charles Handy
- A decade of change for corporate leaders, Jay W. Lorsch
- Thoughts of an explorer of two worlds: business and information technology, Peter G.W. Keen
- Green ink: economics, journalism, and the environment, Frances Caircross
- Glancing back, looking ahead, in the world of finance, Samuel L. Hayes, III
- Business ethics, the second generation: still searching for a cognitive fit, Laura L. Nash
- Companies as laboratories, Robert S. Kaplan
- The organizational change imperative: a personal journey, Michael Beer
- Tectonic changes in the world of marketing, Benson P. Shapiro
- Competitive strategy revisited: a view from the 1990s, Michael E. Porter
- The product development imperative: competing in the new industrial marathon, Kim B. Clark and Takahiro Fujimoto
- Beyond strategy, structure, systems to purpose, process, people: reflections on a voyage of discovery, Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal.
「Nielsen BookData」 より