The oratorio in Bologna (1650-1730)
著者
書誌事項
The oratorio in Bologna (1650-1730)
(Oxford monographs on music)
Oxford University Press, 1999
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliography (p. [169]-171) and indexes
内容説明・目次
内容説明
In the seventeenth century Bologna developed a rich and diverse musical culture through the enterprise of musicians attached to the Basilica of S. Petronio and affiliated to the Accademia de'Filarmonici. Their achievements in the field of instrumental music (sonata, concerto) and festive church music (concerted mass) are well documented, but little of their output in the fields of oratorio, amounting to 300 performances in the period 1659-1730, has been subjected to
critical scrutiny.
This book relates the genesis and development of oratorio in Bologna to the city's religious, political, and cultural aspirations. The oratorio repertory is surveyed in three historical phases: under Cazzati (1657-74), Colonna (1675-95), and Perti (1696-1730), and eight oratorios by the city's leading composers are analysed in detail. A chronological list of performances is given in the Appendix.
目次
- ABBREVIATIONS
- MAP OF BOLOGNA
「Nielsen BookData」 より