International business
著者
書誌事項
International business
(Frameworks)
Financial Times : Pitman, 1999
2nd ed
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: London: Pitman, 1996
Bibliography: p. 391-399
Includes index
内容説明・目次
内容説明
International business is a wide-ranging subject which incorporates theories, concepts and practices from a large number of academic fields. Accordingly this book collects together into a single volume all the relevant essential topics, presenting them in a clear, concise and informative way. The second edition is enhanced with material on national images and their impact on customer behaviour, internationalisation and the Upsalla model, relocation decisions, international relationship marketing, networking, environmental policies of multinationals, SMEs and international business, regional corporate strategies, the Far East situation and EU enlargement .
目次
1. The nature of international business
2. The European Union
3. East Europe
4. Beyond Europe
5. Cultural influences
6. The international economic environment
7. Competition, privatisation and deregulation
8. The international political and legal environments
9. The multinational company
10. Direct foreign investment
11. International technology transfer
12. International logistics and distribution
13. Organisation of international business
14. International operations management
15. International financial management
16. Market entry
17. International marketing
18. International human resources management
19. Strategies for international business
20. Planning and control of international operations
「Nielsen BookData」 より