Theory of public finance in a federal state
著者
書誌事項
Theory of public finance in a federal state
Cambridge University Press, 2000
- : hbk
大学図書館所蔵 全61件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 201-210) and index
内容説明・目次
内容説明
The central question of this book is whether the assignment of government functions to the individual jurisdictions in a federal state can ensure an optimal allocation of resources and a fair income distribution. The analysis thereby gives a new answer to the old question about the optimal degree of fiscal decentralization in a federal state. It shows that fiscal decentralization is a method to disclose the preferences of currently living and future generations for local public goods, to limit the size of the government, and to avoid excessive public debt finance. While the allocative branch of the government benefits from fiscal decentralization, it is difficult to obtain a distribution of incomes that differs from the outcome that the market brings along.
目次
- Acknowledgments
- 1. Fiscal decentralization: benefits and problems
- 2. Locational efficiency and efficiency-supporting tax systems
- 3. Perfect interregional competition
- 4. Interregional tax competition for mobile capital
- 5. Optimal structure of local governments
- 6. Incentive equivalence through perfect household mobility
- 7. Efficiency and the degree of household mobility
- 8. Decentralized redistribution policy
- 9. Decentralization and intergenerational problems
- 10. Informational asymmetry between the regions and the center
- 11. Conclusions
- References
- Index.
「Nielsen BookData」 より