Mastering counselling skills : information, help and advice in the caring services
著者
書誌事項
Mastering counselling skills : information, help and advice in the caring services
(Macmillan master series)
Macmillan, 2000
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
A practical book to support learning and application of communication and basic counselling skills in the wide range of services which offer information, guidance, support and advice. The content and approach are suitable for professionals within caring services, health, education and social welfare, in face to face interactions and in offering information and help over the telephone. The book enhances the value of even the shortest exchange on the telephone by showing how essential skills of attention, reflective listening and positive use of communication skills support a helping and respectful approach to clients.
目次
Essentials of Good Practice - Effective Communication - First Contact and Short Exchanges - Sharing Information and Offering Advice - Help over the Telephone - Helping Other People: A Positive Framework - Understanding and Extending the Perspective of Clients - Goal Setting and Action Planning - Helping Through Group Work - Running a Group - Specific Applications in Brief - Safe Practice for Yourself, Your Team and Your Clients - Appendix - Index
「Nielsen BookData」 より