Providing culturally relevant adult education : a challenge for the twenty-first century
著者
書誌事項
Providing culturally relevant adult education : a challenge for the twenty-first century
(New directions for adult and continuing education, 82)
Jossey-Bass, c1999
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Traditional adult learning theory has not accounted for the many cultural differences manifested in adult education programs and in ethnic and racial communities. This issue of New Directions for Adult and Continuing Education offers more inclusive theories that focus on how learners construct meaning in a social and cultural context. The volume identifies ways that adult educators can work more effectively with racially, ethnically, and linguistically marginalized learners, and explores how adult education can be an effective tool for empowering marginalized learners to take control of their circumstances. The authors--who share the same cultural backgrounds as the populations they serve--provide ideas for enhancing the learning experiences of African Americans, Hispanic Americans, and Native Americans in adult education programs. This is the 82nd issue of the quarterly journal New Directions for Adult and Continuing Education.
「Nielsen BookData」 より