Elizabethan stage conventions and modern interpreters
著者
書誌事項
Elizabethan stage conventions and modern interpreters
Cambridge University Press, 1984
大学図書館所蔵 全38件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"List of plays and editions": p. 181-185
Includes bibliographical notes and index
内容説明・目次
内容説明
Alan Dessen samples about four hundred manuscripts and printed plays to record the original staging conventions of the age of Shakespeare. After studying the stage properties, movements and configurations implicit in recurrent phrases and stage directions, he concludes that Elizabethan spectators, less concerned with realism than later generations, were used to receiving a kind of theatrical shorthand transmitted by the actors from the playwright. Professor Dessen both describes this shorthand (e.g. the use of nightgowns, boots and dishevelled hair) and draws attention to the implications of his findings for modern interpreters, addressing not only critics and teachers but also editors, actors and directors.
目次
- Preface
- Note on texts and old spelling
- 1. The arrow in Nessus: Elizabethan clues and modern detectives
- 2. Interpreting stage directions
- 3. The logic of 'this' on the open stage
- 4. Elizabethan darkness and modern lighting
- 5. The logic of 'place' and locale
- 6. The logic of stage violence
- 7. Theatrical metaphor: seeing and not-seeing
- 8. Conclusion: Elizabethan playscripts and modern interpreters
- Notes
- List of plays and editions
- Index.
「Nielsen BookData」 より