Fetish : an erotics of culture
著者
書誌事項
Fetish : an erotics of culture
Cornell University Press, 1999
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 193-196) and index
内容説明・目次
内容説明
In Fetish, Henry Krips draws together Freudian and Marxian insights to provide accounts of fetishism and the gaze that afford new ways of understanding the relation of the individual to the social, of pleasure to desire. He uses discrete cultural artifacts as windows through which to view local instances of the mediation of pleasure and desire, demonstrating that users of cultural objects adapt them to suit their own strategic ends. Ranging widely over texts and cultures, he discusses Hopi initiation rites, Holbein's painting The Ambassadors, Robert Boyle's early scientific manual New Experiments Physico-Chemical, Toni Morrison's Beloved, the popular television series Mystery Science Theatre 3000, and David Cronenberg's film Crash.
Jacques Lacan's theory of the gaze and Louis Althusser's theory of ideology frame Krips's perspectives on fetishism and the discourse of perversion, which he considers in light of postcolonial theory, the history of science, screen theory, and, of course, psychoanalysis. What results is a work remarkable for its clear exposition and its sophisticated synthesis of major theorists, its provocative argument that pleasure comes not from attaining desire but rather from moving around its object-cause.
「Nielsen BookData」 より