Expression in pop-rock music : a collection of critical and analytical essays
著者
書誌事項
Expression in pop-rock music : a collection of critical and analytical essays
(Garland reference library of the humanities, vol. 2102 . Studies in contemporary music and culture ; v. 2)
Garland, 2000
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
収録内容
- Politics and musical expression
- Style studies in progressive rock and jazz-rock fusion
- Frank Zappa's recompositions
- Rock music and linear analysis
内容説明・目次
内容説明
First published in 2000
目次
Contents Introduction The Imagination of Pop-Rock Criticism. Nadine Hubbs Politics and Musical Expression Music, Contexts, and Meaning in U2. Susan Fast From L'Etranger to "Killing an Arab": Representing the Other in a Cure Song. Ellie Hisama Style Studies in Progressive Rock and Jazz-Rock Fusion Large-Scale Strategy and Compositional Design in the Early Music of Genesis. Mark S. Spicer Jazz-Rock? Rock-Jazz? Stylistic Crossover in Late 1970's American Progressive Rock. John Covach Frank Zappa's Recompositions Frank Zappa's "The Black Page": A Case of Musical "Conceptual Continuity". James Borders The Musical World(s?) of Frank Zappa: Some Observations of His "Crossover" Pieces. Jonathon W. Bernard Rock Music and Linear Analysis Analytical Methodologies for Rock Music: Harmonic and Voice-Leading Strategies in Tori Amos's "Crucify". Lori Burns Fumbling Towards Ecstacy: Voice-Leading, Tonal Structure and the Theme of Self-Realisation in the Music of Sarah McLachlan. Timothy Koozin Conclusion Confessions from Blueberry Hill, or, Pitch Can Be A Sticky Substance. Walter Everett
「Nielsen BookData」 より