Media ethics and self regulation
著者
書誌事項
Media ethics and self regulation
Longman, 2000
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 261-265) and index
Appendix 1-10: p. 246-259
内容説明・目次
内容説明
The British press has been accused of drinking in the Last Chance Saloon. Now, with the coming of the new millennium, many fear that broadcasters are also getting a taste for the commercially-popular cocktail of sensation and intrusion that it sells. But does it have to be like that? Are journalists doomed to ignore stories about important public interest issues in favour of titillating tales that pander solely to the public's prurient curiosity? Are docusoaps and current affairs series based on questionable evidence replacing the award-winning documentary programmes of past years? Media Ethics and Self Regulation looks closely at the moral dilemmas facing journalists in their day-to-day working lives and examines the self-regulatory bodies that police the various codes of practice.
目次
Introduction 1. What are Ethics? 2. News: Towards a Definition 3. Media Morality 4. The Press and the Public 5. Professional Morality 6. Codes of Conduct and Regulation 7. Practical Applications of the Ethical Issues 8. Deciding what to Publish 9. Presenting the Information 10. History of Media Regulation 11. Regulatory Systems 12. The Future Appendics: 1. PCC Code of Conduct 2. NUJ Code of Conduct 3. NUJ Working Practices 4. Radio Authority Code 5. BBC Code of Ethics 6. International Federation of Journalists 7. BSC Code of Conduct 8. ITC Code of Practice 9. NUJ Guidelines 10. Addresses for Regulatory Bodies Glossary of Terms Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より