Analyzing Bach cantatas
著者
書誌事項
Analyzing Bach cantatas
Oxford University Press, 2000
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 271-276
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The Bach cantatas are among the highest achievements of Western musical art; yet studies of individual Bach cantatas that are both illuminating and detailed are few in number. In this book Eric Chafe combines theological, historical, analytical, and interpretive approaches to the cantatas to offer the reader and listener the richest possible experience of the works in the light of the composer's intentions and of the enduring and universal qualities of the works.
Concentrating on a small number of representative cantatas, mostly from the Leipzig cycles of 1723-24 and 1724-25, and in particular on Cantata 77, Chafe illustrates how Bach strove to mirror both the dogma and the mystery of religious experience in musical allegory.
目次
Introduction
1: The Hermeneutic Matrix
2: The Lutheran "Metaphysical" Tradition in Music and Music Theory
3: Cantata 21, "Ich hatte viel Bekummernis"
4: Modal Questions
5: Bach's Reflection on the Past: Moral Chorales in Cantata Designs
6: Two Chorale Cantatas
7: Cantata 77: The Theological Background
8: "Du sollt Gott, deinen Herren, lieben": An Analysis of Cantata 77
9: Epilogue: Cantata 60, "O Ewigkeit, du Donnerwort"
Notes
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より