Shostakovich reconsidered
著者
書誌事項
Shostakovich reconsidered
Toccata Press, 1998
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes essays and contributions by John-Michael Albert, Andrey Bitov, Semyon Bychkov, Galina Drubachevskaya, Timothy L. Jackson, Kenneth Kiesler, Kirill Kondrashin, Lev Lebedinsky, Ian Macdonald, Leo Mazel, Harlow Robinson, Mstislav Rostropovich, Maxim Shostakovich, Solomon Volkov, Yevgeny Yevtushenko, Vladimir Zak, and Daniil Zhitomirsky
Includes bibliographical references (p. 725-755) and index
内容説明・目次
内容説明
Establishes beyond any doubt the enormous courage of one of the giants of the age
Dmitry Shostakovich's memoirs, Testimony, `related to and edited by Solomon Volkov', have been the subject of fierce debate since their publication in 1979. Was Testimony a forgery, made up by an impudent impostor, or was it the deathbed confession of a bent, but unbroken, man? Even now, years after the fall of the communist regime, a coterie of well-placed Western musicologists have regularly raised objections to Testimony, hoping with each attack to undermine the picture of Shostakovich presented in his memoirs that of a man of enormous moral stature, bitterly disillusioned with the Soviet system.
Here, Allan Ho and Dmitry Feofanov systematically address all of the accusations levelled at Testimony and Solomon Volkov, Shostakovich's amanuensis, amassing an enormous amount of material about Shostakovich and his position in Soviet society and burying forever the pictureof Shostakovich as a willing participant in the communist charade.
ALLAN B. HO is a musicologist, DMITRY FEOFANOV a lawyer and pianist.
「Nielsen BookData」 より