Maurizio Cattelan
著者
書誌事項
Maurizio Cattelan
Phaidon, 2000
- タイトル別名
-
Contemporary artists
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Contemporary artists"--Book jacket
Includes bibliography
内容説明・目次
内容説明
This comprehensive monograph documents the work of Maurizio Cattelan, the best-known Italian artist to have emerged internationally in the 1990s. His work has featured in three editions of the Venice Biennale (1993; 1997; 1999) and in major venues worldwide, including The Museum of Modern Art, New York (1998); and the Tate Gallery, London (1999). Cattelan creates sculptures that mock the art system and even the artist himself, with considerable wit and audacity. Poking fun at art history (with, for example, a giant, Disneyland-type figure of Pablo Picasso greeting visitors at New York's Museum of Modern Art), monumentality (with a tomb-like, marble epitaph listing all the football matches lost by the England team, exhibited in a prominent London gallery), his native Italy (in a major exhibition celebrating new Italian art, Cattelan created a rug forming a map of his country -inevitably trampled and soiled beneath museum visitors' feet), and often makes fun of himself and his own inability to be responsible, "serious" artist.
Part jester, part accuser of the contemporary art world, part thief, Cattelan also conveys a lonely desperation behind the humour and sarcasm in his unconventional works.
「Nielsen BookData」 より