Linguistic genocide in education--or worldwide diversity and human rights?
著者
書誌事項
Linguistic genocide in education--or worldwide diversity and human rights?
L. Erlbaum Associates, 2000
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全29件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 669-736
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
In this powerful, multidisciplinary book, Tove Skutnabb-Kangas shows how most indigenous and minority education contributes to linguistic genocide according to United Nations definitions. Theory is combined with a wealth of factual encyclopedic information and with many examples and vignettes. The examples come from all parts of the world and try to avoid Eurocentrism. Oriented toward theory and practice, facts and evaluations, and reflection and action, the book prompts readers to find information about the world and their local contexts, to reflect and to act.
A Web site with additional resource materials to this book can be found at http://www.ruc.dk/~tovesk/
目次
Contents: Preface. Introduction. Part I: Setting the Scene. What Is Happening to the Languages of the World. Connections Between Biodiversity and Linguistic and Cultural Diversity. Mother Tongue(s), Culture, Ethnicity, and Self-Determination. Linguistic Diversity--Curse or Blessing? To Be Maintained or Not? Why? Part II: Linguistic Genocide, State Policies, and Globalisation. State Policies Towards Languages--Linguistic Genocide, Language Death, or Support for Languages? Globalisation, Power, and Control. Part III: Struggle Against Linguistic Genocide and for Linguistic Human Rights in Education. Linguistic Human Rights. Linguistic Human Rights in Education? Alternatives to Genocide and Dystopia.
「Nielsen BookData」 より