Pebbles, monochromes, and other modern poems, 1891-1916
著者
書誌事項
Pebbles, monochromes, and other modern poems, 1891-1916
Ohio University Press, c2000
- : pbk
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 173-184) and index
内容説明・目次
内容説明
For William Dean Howells, the 1880s throbbed with literary warfare over theory and criticism (realism), and social justice. But the terrible climax was more personal and came in the death of his daughter in 1889. The blow altered him radically. Among other changes, a poetry new to him emerged, a poetry in the modern tradition.
This "new" poetry is available now as never before in Pebbles, Monochromes, and Other Modern Poems, 1891-1916. It is metaphysical, agnostic, and ironic with a modernist voice.
Praised at the century's start by figures as notable as Stephen Crane, Henry and William James, W. E. B. DuBois, and Hamlin Garland, Howells arises again at the turn of the next century, hailed by the likes of John Updike and Gore Vidal.
This rich cache of modern poems by W. D. Howells, lost for so long, is now made accessible under the editorial eye of Edwin Cady. Its significance is central to the understanding of the literary history and culture that defined the modern era and to the progeny that grew from that fertile soil.
「Nielsen BookData」 より