戦略の原理 : 独創的なポジショニングが競争優位を生む
Author(s)
Bibliographic Information
戦略の原理 : 独創的なポジショニングが競争優位を生む
ダイヤモンド社, 2000.8
- Other Title
-
All the right moves : a guide to crafting breakthrough strategy
- Title Transcription
-
センリャク ノ ゲンリ : ドクソウテキナ ポジショニング ガ キョウソウ ユウイ オ ウム
Available at / 72 libraries
-
Prefectural University of Hiroshima Library and Academic Information Center
336.1||Ma52110010221
-
Research Institute for Economics & Business Administration (RIEB) Library , Kobe University図書
336.1-314080000070916
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Search this Book/Journal
Description and Table of Contents
Description
優れた戦略の探究に終わりはない。戦略的ポジションとは、ターゲット顧客、提供製品・サービス、戦術の新たな組み合わせである。
Table of Contents
- 戦略イノベーションとは何か
- 第1部 独自の戦略的ポジションを確立する(事業領域の定義;ターゲット顧客と製品を決める;戦術を決める;戦略的資産とケイパビリティの確保;組織環境を整える;優れた戦略的ポジションの構築)
- 第2部 他社の戦略イノベーションに対処する(新たな戦略的ポジションの発展過程;戦略イノベーションに対する評価と対応;ダイナミックな戦略観を持つ)
by "BOOK database"