Refiguring the muse
著者
書誌事項
Refiguring the muse
(Currents in comparative Romance languages and literatures, v. 59)
Peter Lang, c1999
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [167]-181
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Although the muse is an integral element in discussions of poetic creation, no extended study before Refiguring the Muse has addressed the role of this figure in French literature. This work focuses on the poetry of Stephane Mallarme, Albert Samain, Sully Prudhomme, Anna de Noailles, and Renee Vivien and takes as its central concern the relationships between poetic expression and the social, cultural, and historical representations of gender between 1870 and 1914. Dr. Levy's approach to the subject is twofold. First, she redefines the term muse in order to take into account the changes that the word has undergone within the French historical and literary context since the thirteenth century. Then, she shows how the figure of the poetic muse itself changes and begins to be liberated from the nineteenth-century concept that had kept the trope frozen in a passive role. The discussion is contextualized through an examination of the evolution of the muse from Baudelaire through the Surrealists and ultimately demonstrates how the poetic muse changed at the turn of the century.
「Nielsen BookData」 より