Herman Melville : Moby-Dick
著者
書誌事項
Herman Melville : Moby-Dick
(Columbia critical guides / series editor, Richard Beynon)
Columbia University Press, c1998
- [cloth]
- pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published in the Icon Critical Guides series in 1998 by Icon Books Ltd." -- T.p. verso
Includes bibliographical references (p. 166-169) and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
[cloth] ISBN 9780231115384
内容説明
Charts changes in the appreciation of Moby-Dick from literary curiosity to masterpiece of American expression, and chronicles the changing understandings, from 1851 to the present, of what America and its culture might mean. A pattern that emerges from al
- 巻冊次
-
pbk ISBN 9780231115391
内容説明
The huge range of critical and academic debate about this monster of a novel confirms "Moby-Dick"'s status as a vital and exhilarating exploration of the role of American ideology in defining modern consciousness. This "Columbia Critical Guide" starts with extracts from Melville's own letters and essays and from early reviews of "Moby-Dick" that set the terms for later critical evaluations. Subsequent chapters deal with the "Melville Revival" of the 1920s and the novel's central place in the establishment, growth, and reassessment of American Studies in the 1940s and 1950s. The final chapters examine postmodern New Americanist readings of the text, and how these provide new models for thinking about American culture.
「Nielsen BookData」 より