Becoming a secondary school science teacher
著者
書誌事項
Becoming a secondary school science teacher
Merrill, c1999
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 485-498) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Appropriate for graduate or undergraduate courses in middle and secondary science methods, this text fully employs a constructivist, inquiry-based approach. It includes profiles and cases of pre-service science teachers, national standards and activities for the reader.
目次
I. DEVELOPING A PRACTICAL PHILOSOPHY.
1. Windows into Science Education.
2. Science and Scientific Inquiry for Understanding.
3. Conceptions and Models of Teaching and Learning.
4. Developing Learners' Multiple Intelligences.
II. STRATEGIES FOR SCIENCE DISCOURSE.
5. Strategies for Scientific Inquiry.
6. Journal Writing and Research Reporting.
7. Novel Teaching and Learning Ideas.
8. Explanation, Evidence, Relevance.
III. SCIENCE CURRICULAR CONTENT, ISSUES, AND TRENDS.
9. Contextual Science from a Historical Perspective.
10. Interactive Learning with Computer Technology.
11. The Science-Technology-Society-Environment Connection.
12. Science for All Students.
13. Authentic-Assessment Practices in Science.
IV. Planning for Teaching Science.
14. Interactive Phases of Teaching and Learning.
15. Multiple Voices in Unit Planning.
Parting Message: Teacher Transformation.
Appendix A: Some Ideas for Your Teaching Portfolio.
Appendix B: Your Professional Portfolio.
Appendix C: Suggested PEOE Activities.
Appendix D: Practicing Science Safety.
References.
Name Index.
Subject Index.
「Nielsen BookData」 より