Reflections on Baroque
著者
書誌事項
Reflections on Baroque
Reaktion Books, 2000
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 241-252) and index
内容説明・目次
内容説明
From its beginnings in the 17th century, the Baroque embraced the whole of Catholic Europe and infiltrated Protestant England, Orthodox Russia and even Muslim Turkey. Architecture, paintings, poetry, music, natural science, and new forms of piety all have their places on the Baroque map. In this work, Robert Harbison offers new readings that stress its eccentric and tumultuous forms, in which a destabilized sense of reality is often projected onto the viewer. This strange, subjectively inclined world is manifested in such bizarre phenomena as the small stuccoed universes of Giacomo Serpotta, the Sacred Mounts of Piedmont and the grimacing heads of F.X. Messerschmidt. Harbison explores the Baroque's metamorphoses into later styles, particularly the Rococo, and, in an unexpected twist, pursues the Baroque idea into the 19th and 20th centuries, proposing provocative analyses of pastiches or imitations or resemblances in Czech cubism and Frank Gehry's architecture.
「Nielsen BookData」 より