Satire and romanticism
著者
書誌事項
Satire and romanticism
Macmillan, 2000
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [247]-255) and index
内容説明・目次
内容説明
This study of the constructive and ultimately canon-forming relationship between satiric and Romantic modes of writing from 1760 to 1832 hopes to provide a new understanding of the historical development of Romanticism as a literary movement. Romantic poetry is conventionally seen as inward turning, sentimental, sublime, and transcendent, whereas satire, with its public, profane, and topical rhetoric, is commonly cast in the role of generic other as THE un-Romantic mode. This book argues instead that the two modes mutually defined each other and were subtly interwoven during the Romantic period. By rearranging reputations, changing aesthetic assumptions, and redistributing cultural capital, the interaction of satiric and Romantic modes helped make possible the Victorian and modern construction of 'English Romanticism'.
目次
Introduction: Satire and the Making of the Romantic Representing Rustics: Satire, Counter-Satire, and Emergent Romanticism 'Supernatural, or at Least Romantic': the Ancient Mariner and Parody Satiric Performance in The Black Dwarf Della Crusca Redivivus: the Revenge of the Satiric Victims Byron's Satiric 'Blues': Salon Culture and the Literary Marketplace Turning What was Once Burlesque into Romantic: Byron's Pantomimic Satire The Wheat from the Chaff: Ebenezer Elliott and the Canon
「Nielsen BookData」 より