Language learners as ethnographers
著者
書誌事項
Language learners as ethnographers
(Modern languages in practice, 16)
Multilingual Matters, c2001
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全48件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Pbk.: Erratum slip inserted: Please note that the name of Ana Barro has been spelt incorrectly on the cover of this book ; "Ano Barro"--Cover
Includes bibliographical references (p. 248-260) and index
内容説明・目次
内容説明
This book looks at the role of cultural studies and intercultural communication in language learning. The book argues that learners who have an opportunity to stay in the target language country can be trained to do an ethnographic project while abroad. Borrowing from anthropologists' the idea of cultural fieldwork and 'writing culture', language learners develop their linguistic and cultural competence through the study of a local group. This book combines a theoretical overview of language and cultural practices with a description of ethnographic approaches and materials specifically designed for language learners.
目次
Part I Language Learning and Ethnography: Theory and Practice
1 New Goals
2 Introducing Cultural Learning into the Language Curriculum
3 Theoretical Issues in Language and Cultural Practices
4 Representations, Discourses and Practices
5 Ethnography for Linguists
Part II The Ealing Ethnography Project: A Case Study
6 Teaching Ethnography
7 Developing the Principles for an Ethnography Course
8 The Ethnography Class
9 The Student Ethnography Projects
10 'The Year Abroad': An Ethnographic Experience
11 Conclusions and New Perspectives
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より