The philosophy of music
著者
書誌事項
The philosophy of music
(International library of philosophy, . Philosophy of religion and general philosophy ; 5)
Routledge, 2000, c1924
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. First published in 1924 by Kegan Paul, Trench, Trubner
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This is Volume V in a series of seven on the Philosophy of Religion and General Philosophy. Originally published in 1924. The trained musician may have made a thorough study of technical methods in composition, but yet have no knowledge either of the physical basis of music or of the philosophical reasons underlying accepted technical principles. There are various questions which any person interested in music may reasonably ask, but to which no satisfactory answers have as yet been given. What does music mean? What is the composer trying to express? What does music express to the listener? Why is one kind of music considered good and another bad? This study looks at music which is, which of all the arts, the most universally practised, the most complex and elaborate in its technique, the most direct in its emotional appeal and at the same time the least understood.
「Nielsen BookData」 より