Effective early education : cross-cultural perspectives
著者
書誌事項
Effective early education : cross-cultural perspectives
(Garland reference library of social science, v. 1120 . Studies in education and culture ; v. 11)
Falmer Press, 1999
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This work examines international strategies of early education and literacy for disadvantaged children, from a cross-cultural perspective. It brings together theoretical insights, the results of empirical research, and experiences with early educational intervention programmes.
目次
- Enhancing Educational Opportunities for Young Children, Lotty Eldering and Paul Leseman * Culture-Behavior Relationships, Ype H. Poortinga
- Theoretical Conceptions of Human Development, Robert Serpell * From Parents' Cultural Belief Systems to Behavior, Sara Harkness and Charles M. Super * Context and Cognition in Early Childhood Education, Evelyn Jacob and Patricia A. Phipps * Modifiability of Cognitive Components, Fons Van de Vijver * Facilitating Language Development Promotes Literacy Learning, Catherine Snow * Home and School Literacy in a Multicultural Society, Paul P.M. Leseman * Parenting in Poverty: Young Children and Their Families in South Africa, Linda M. Richter * Literacy and Schooling in a Multilingual Society, Ludo Verhoeven * Empowering Parents and Children: The Case of the Turkish Early Enrichment Project, (c) i (g) dem (Kagitcibasi) * The Dutch Experience with the Home Intervention Program for Preschool Children (HIPPY), Lotty Eldering and Paul Vedder * Integrated Early Childhood Development: The Indian Experience Success for All: Effects of Prevention an Early Intervention on Elementary Students' Reading, Robert E. Slavin and Nancy A. Madden
「Nielsen BookData」 より