Education in the open society : Karl Popper and schooling
著者
書誌事項
Education in the open society : Karl Popper and schooling
Ashgate, c2000
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 207-228) and index
内容説明・目次
内容説明
Providing the first comprehensive examination of the educational implications of the philosophy of Karl Popper, this book draws out the strong educative character of Popper's theory of knowledge, his psychology and his politics. Drawing on exclusive interviews with Popper himself, Bailey offers critical presentations of the key elements of Popper's work, his theory of knowledge, psychology of learning and politics, and goes on to extrapolate an approach to teaching and learning in schools and the wider community. The book unites the different aspects of Popperian philosophy and extends this to a coherent and innovative theory of schooling. As such it has a wide interdisciplinary appeal and will be of interest to those studying education, philosophy, psychology and political science.
目次
- Contents: Introduction
- The educational roots of Popper's philosophy
- Critical fallibilism
- Evolutionary epistemology
- How do children learn?
- Three worlds
- The open society
- Educative democracy
- The critical curriculum - education for an open society
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より