Donald Sultan : in the still-life tradition
著者
書誌事項
Donald Sultan : in the still-life tradition
Memphis Brooks Museum of Art in association with University of Washington Press [distributor], 1999
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue, Jan. 23, 2000-Sept. 9, 2001
Includes bibliographical references (p. 69-70)
内容説明・目次
内容説明
The still-life painting tradition has been constant one in our society. The representation of an assemblage of objects from the everyday world has captivated artists and their audiences throughout history. Whether considering Dutch 17th-century paintings or cubist compositions, the interest remains constant. Donald Sultan's works fit perfectly in this tradition, while at the same time offering a springboard into the next century.While Sultan's subjects may appear ordinary, they become extraordinary by their representation. Fabulous oranges, lemons, and flowers dominate the surface with their brilliant colors and bold forms. They demand our attention by virtue of their medium, size, color, and composition. Sultan's paintings, with their weight and scale, with their sculptural mass, and their references to the past, draw the viewer in by their boldness, confrontational directness, and surreal quality.
「Nielsen BookData」 より