The art of Dan Namingha
著者
書誌事項
The art of Dan Namingha
H.N. Abrams, c2000
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Drawing upon the landscape and culture of his native American Southwest, Dan Namingha blends abstraction and reality. Boldly colored and powerfully constructed, his works evoke the stark red sandstone desert of New Mexico and Arizona, the buttes and mesas of the Hopi land, and the emblems and symbols of Hopi ceremonies, to which he is strongly connected.
His great-great-grandmother was the legendary Hopi potter Nampeyo, and numerous family members create traditional and innovative art of high distinction - pottery, kachina dolls, paintings, and graphic works. Raised in the combined tradition of two Pueblo peoples, the Hopi and the Tewa, Namingha marries the colorful, geometric imagery of his indigenous roots with the tradition of twentieth-century abstract modernism. His artistic schooling includes formal training at Santa Fe's Institute of American Indian Arts and brief, but important, studies at the University of Kansas and the American Academy of Art in Chicago.
「Nielsen BookData」 より