Sampler : contemporary music graphics
著者
書誌事項
Sampler : contemporary music graphics
Laurence King, 1999
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
"Sampler" documents the best graphic design from the contemporary music scene, one of the principal arenas of experimental graphic design. Designers working in music packaging have a freedom rarely found elsewhere: they are the shock troops of modern graphic design. Presenting work produced by the most innovatory of designers, this volume shows how the record industry frequently acts as a conduit for radical visual experimentation. In addition to recent CD covers from leading record labels, the book shows packaging that rarely travels beyond the confines of the record industry: the deluxe promo formats intended only for radio stations, journalists and the music industry elite; the limited edition hyper-fan-only formats; and the Japanese versions. It argues that the 12-inch vinyl record is far from dead. In contrast to the diminished space of the five-inch CD cover, the large canvas of the 12-inch record sleeve remains an outlet for visual experimentation. Alternatives to the ubiquitous perspex CD case are shown, including work of cult labels who produce mini-LP sleeves stuffed with posters and lavishly designed inserts.
「Nielsen BookData」 より