Controlling knowledge : religion, power and schooling in a West African Muslim society
著者
書誌事項
Controlling knowledge : religion, power and schooling in a West African Muslim society
Hurst & Company, c2000
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p.309-332) and index
内容説明・目次
内容説明
This is an exploration of the history of a West African society in the 20th century, with specific reference to the evolution of Islamic schooling. The research focuses on the social and political processes that have produced new forms of Muslim expression and self perception. This is a study of the social and political dynamics of a Muslim society (the Republic of Mali, formerly Soudan Francais), where the Islamic religion is a powerful defining element. The text argues that this Muslim society is religiously pluralistic. There is a detailed history of Muslim schools which functions as an anchor around which a complex array of social and political factors are arranged.
目次
- Knowledge and power in pre-colonial Muslim societies
- Medersas, French and Islamic
- reform and counter-reform - the politics of Muslim schooling in the 1950s
- discourses of knowledge, power and identity
- power relations in the postcolony
- the dynamics of Medersa schooling
- Islam, the state and the ideology of development.
「Nielsen BookData」 より