Who benefits and who pays for minimum wage increases in California? : a perspective on Proposition 210
著者
書誌事項
Who benefits and who pays for minimum wage increases in California? : a perspective on Proposition 210
(Essays in public policy, no. 78)
Hoover Institution on War, Revolution and Peace, Stanford University, 2000
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 45-46)
内容説明・目次
内容説明
Imagine the following proposition: to provide $1.2 billion of income support for working poor families, tax each California family an average of $107 per year. Impose this tax as an increase in the sales tax (including a tax on food), where as the tax rate rises a family income falls. The money thus collected will be given to about one in four families, regardless of income level. Although designed for the working poor, families in the bottom 40 percent of the income distribution will receive only 44 percent of the benefits. Out of this 44 percent, less than half will go to families with children under eighteen. Would California voters support this proposition? Apparently so, because in 1996 voters passed Proposition 210, the minimum wage initiative, which is effectively this proposition, assuming that the wage increase does not put people out of work.
「Nielsen BookData」 より