The hum : call and response in African American preaching
著者
書誌事項
The hum : call and response in African American preaching
Abingdon Press, c1995
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 87-92)
内容説明・目次
内容説明
In The Hum: Call and Response in African Preaching, Evans E. Crawford, with Thomas H. Troeger, relates his analysis of African American folk preaching by relying upon an indigenous scheme for evaluation. The call/response tension in black preaching (derived from a West African tradition) is what drives the musicality of speech in black churches. Crawford refers to this musicality as "hum thoughts" and one can imagine the choir responding with a low rumbling hum to the musical intonations of a motivated preacher. Key features: a new volume in the Abingdon Preacher's Library, edited by Thomas H. Troeger; a different approach to preaching, firmly rooted in the black experience; leads the reader to understand preaching as an oral event; uses the term "homiletical musicality" to describe the musical understanding of the way sermons are heard and the oral response they awaken in the listener; and, coins new phrases for describing the preaching event.
「Nielsen BookData」 より