Australian art
著者
書誌事項
Australian art
(Oxford history of art, World art)
Oxford University Press, 2001
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 238-240) and index
内容説明・目次
内容説明
This comprehensive survey uniquely covers both Aboriginal art and that of European Australians, providing a revealing examination of the interaction between the two. Painting, bark art, photography, rock art, sculpture, and the decorative arts are all fully explored to present the rich texture of Australian art traditions. Well-known artists such as Margaret Preston, Rover Thomas to Sidney Nolan, are all discussed, as are the natural history illustrators, Aboriginal draughtsmen, and pastellists, whose work is only now being brought to light by new research. Taking the European colonization of the continent in 1788 as his starting point, Sayers highlights important issues concerning colonial art and women artists in this fascinating new story of Australian art.
目次
- 1. Art and the Dreaming
- 2. The lines of empire 1788-1835
- 3. The pursuit of knowledge 1835-1870
- 4. Colonial art worlds 1851-1888
- 5. What should Australian artists paint? 1885-1900
- 6. Beautifying the objects of our daily life
- art and decorative art 1890-1920
- 7. Order and transcendence
- art between the wars 1919-1939
- 8. Aboriginal art and its reception 1934-1949
- 9. Art, myth, and society
- the Australian avant garde 1939-1950
- 10. Icon and abstraction 1951-1968
- 11. Saying and seeing
- contemporary art 1968-1999
- Notes
- Timeline
- Bibliographic Essay
- Museums and Websites
- List of Illustrations
- Index
「Nielsen BookData」 より