Social literacy, citizenship education and the national curriculum
著者
書誌事項
Social literacy, citizenship education and the national curriculum
RoutledgeFalmer, 2000
- : hard
- : pbk
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 109-117) and index
内容説明・目次
内容説明
This timely book looks at social literacy within the revised National Curriculum which places an obligation on schools and teachers to promote social cohesion, community involvement and a sense of social responsibility among young people.
Social Literacy, Citizenship Education and the National Curriculum is an introduction to the social purposes and aims contained in the revised National Curriculum. It provides the theory behind the movement for social literacy as well as providing information for teachers, lecturers and policy makers on putting the government's ideas into practice.
目次
- Chapter 1 Social Literacy
- Chapter 2 Social Virtues in Education and Schooling
- Chapter 3 Social Literacy and the Discourses of Citizenship
- Chapter 4 Social Content
- Chapter 5 Social Literacy and Service
- Chapter 6 Assessing Social Literacy
「Nielsen BookData」 より