Neo-avantgarde and culture industry : essays on European and American art from 1955 to 1975
著者
書誌事項
Neo-avantgarde and culture industry : essays on European and American art from 1955 to 1975
(October books)
MIT Press, c2000
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"An October book."
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Each of the 18 essays in this collection looks at a different artist within the framework of specific theoretical and historical questions. The art movements covered include Nouveau Realisme in France, art in postwar Germany, American Fluxus and pop art, minimalism and postminimal art, and European and American conceptual art. Benjamin Buchloh addresses some artists in terms of their oppositional approaches to language and painting, for example, Nancy Spero and Lawrence Weiner. About others, he asks more general questions concerning the development of models of institutional critique (Hans Haacke) and the theorization of the museum (Marcel Broodthaers); or he addresses the formation of the historical memory in postconceptual art (James Coleman).
「Nielsen BookData」 より