Handbook of teaching for physical therapists
著者
書誌事項
Handbook of teaching for physical therapists
Butterworth-Heinemann, c1997
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
By presenting theoretical concepts and related practical applications, this handbook should help physical therapists to improve their understanding and skill in educational processes. The book encompasses many types of teaching situations, such as lecturing, laboratory instruction, and guided seminars, teaching in clinical settings, working with patients and families, delivering inservices to colleagues, and participating in community health endeavours.
目次
- Curriculum design for physical therapy educational programs
- preparation for teaching in the academic setting
- techniques for teaching in academic settings
- preparation for teaching in clinical settings
- techniques for teaching in clinical settings
- post-professional clinical residency education
- perceptions of physical therapist toward patient education
- understanding patient receptivity to change
- teaching for treatment adherence
- teaching psychomotor skills
- designing educational interventions for patients and families
- community health education - planning for change
- physical therapy for the future
- one more word.
「Nielsen BookData」 より