Dickens's villains : melodrama, character, popular culture
著者
書誌事項
Dickens's villains : melodrama, character, popular culture
Oxford University Press, 2001
- : hbk
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [238]-252) and index
内容説明・目次
内容説明
This is the first major study of Dickens's villains. They embody, John argues, the crucial fusion between the 'deviant' and 'theatrical' aspects of his writing. Though there have been many studies of both the macabre and the dramatic Dickens, this book sets up a dialogue between these two main strands. John's wider reappraisal of Dickensian character stems from a belief that post-Romantic criticism and theory has been permeated by an anti-theatrical privileging of
the mind. Dickens's characters, by contrast, are commonly modelled on passional prototypes from nineteenth-century melodrama. Her interdisciplinary study locates the rationale for Dickens's melodramatic characters in his political commitment to the principle of cultural inclusivity and his related
resistance to 'psychology'. Melodramatic villains function as the key site of Dickens's responses to theatricality, psychology, and cultural inclusiveness. Dickens's Villains suggests a new way of understanding the cultural and political implications of his melodramatic aesthetics.
目次
- I: MELODRAMA, VILLAINY, ACTING
- II: DICKENS'S NOVELS
「Nielsen BookData」 より