Indentification and intervention
著者
書誌事項
Indentification and intervention
(Children's speech and literacy difficulties / Joy Stackhouse and Bill Wells, book2)
Whurr, c2001
- pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 429-443) and index
内容説明・目次
内容説明
This book develops the ideas presented in Children's Speech and Literacy Difficulties Book I: A Psycholinguistic Framework by focussing on how the information gathered within a psycholinguistic framework can be used to plan intervention for children with speech, wordfinding and phonological awareness problems. It illustrates how the psycholinguistic approach has been implemented in different contexts and with different cases through a series of practical activities and discussion of current research relevant to practice.
目次
Identifying Children at Risk for Literacy Problems, Joy Stackhouse. Principles of Psycholinguistic Intervention, Rachel Rees.
What do Tasks Really tap?, Rachel Rees.
From Profile to Programme - Steps 1 and 2, Juliette Corrin.
From Profile to Programme - Steps 3-6, Juliette Corrin.
Using Input Processing strengths to Overcome Speech Output Difficulties, Daphne Waters.
Electropalatography - A Tool for Psycholinguistic Therapy, Hilary Dent.
Designing a Literacy Programme for a Child With a History of Speech Difficulties, Liz Nathan and Sarah Simpson.
Working Together - The Psycholinguistic Approach Within a School Setting, Jill Popple and Wendy Wellington.
A Psycholinguistic Approach to Word-finding Difficulties, Alison Constable.
Intonation Within a Psycholinguistic Framework, Bill Wells and Sue Peppe.
Identification and Intervention - Future Directions, Joy Stackhouse and Bill Wells.
「Nielsen BookData」 より