Market-oriented technology management : innovating for profit in entrepreneurial times
著者
書誌事項
Market-oriented technology management : innovating for profit in entrepreneurial times
Springer, c2001
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
This book develops the fundamentals of technology cycles, technology acquisition, core technology management, and technology policy. These principles enable managers to find, acquire and develop technologies, add value to them, and make profits. Examples taken from high tech companies illustrate the application of these principles in the context of current industry issues. The book has been tested on students undertaking MBA courses at Austins Technology Incubator, Texas, and on managers and executives at Oregons Silicon Forest.The books emphasis on marketing is a distinctive feature.
目次
- Preface.- Part I:Technology Life Cycles: 1 Introduction:Revolutionary Technologies
- 2 Technology Life Cycle and Market Segmentation.- Part II: Acquisition of Technologies: 3 Identifying, Nurturing & Monitoring Core Technologies
- 4 Technology Sourcing.- Part III: Managing Technological Risk: 5 Managing Technological Risk
- 6 Influence of Government Policy on Technology Acquisition and Utilization.- Part IV:New-to-the-World Products: 7 Researching Technology Markets in a Fast-Cycle World.- 8 Adopting New-to-the-World Products
- 9 Strategies and Tactics for Marketing New-to-the-World Products.- Part V: Into the Future: 10 Escaping Niche Marketing: Moving to the Mass Market
- 11 The Future of Technology Commercialization.- Subject Index.- Name Index
「Nielsen BookData」 より