Transforming critical thinking : thinking constructively
著者
書誌事項
Transforming critical thinking : thinking constructively
Teachers College Press, c2000
- : cloth
- : paper
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 179-189) and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: paper ISBN 9780807739242
内容説明
Barbara J. Thayer-Bacon presents a groundbreaking reconceptualization of critical thinking theory. Drawing on pragmatic, feminist, and postmodern philosophies, this richly detailed volume presents an overview of the history of critical thinking and identifies its major theorists. Thayer-Bacon critiques how critical thinking is conceptualized and applied in classrooms and offers a newly delineated platform for how women and feminist theorists, as well as men, can engage in what she calls "constructive thinking." Her proposals are not only timely, they are also original. This book is a vital addition to the discourse and debates about critical thinking theory.
- 巻冊次
-
: cloth ISBN 9780807739259
内容説明
This treatment of critical thinking theories, old and modern, addresses related concerns expressed by feminists and postmodernists. The author suggests a solution by way of a feminist redescription of critical thinking as constructive thinking, which she relates to classroom settings.
「Nielsen BookData」 より