Instructional design
著者
書誌事項
Instructional design
John Wiley & Sons, c1999
2nd ed
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book is notable for its theory-based treatment of the instructional design process, including unusual depth in the design of instructional strategies. Its scope applies to both K-12 and corporate settings, and it is particularly rich with examples and practice. A helpful Learning Resources Web site accompanies the book providing feedback for chapter exercises, job aids, presentations, and other helpful materials. The book won the "Best Book" award from AECT's Division of Instructional Development in 2000.
目次
Introduction to Instructional Design.Foundations of Instructional Design.Instructional Analysis: Analyzing the Learning Context.Instructional Analysis: Analyzing the Learners.Instructional Analysis: Analyzing the Learning Task.Assessing Learning from Instruction.Instructional Strategy.Strategies for Problem-Solving Instruction.Strategies for Declarative Knowledge Lessons.Strategies for Instruction Leading to Concept Learning.Strategies for Instruction Leading to Relational Rule Learning.Strategies for Instruction Leading to Procedural Rule Learning.Strategies for Cognitive Strategy Instruction.Strategies for Attitude Change, Motivation, and Interest.Strategies for Psychomotor Skill Learning.Designing Delivery and Management Strategies.Macro Strategies: Integration of Types of Learning.Production of Instruction.Formative and Summative Evaluation.Conclusions and Future Directions.
「Nielsen BookData」 より