The quest for global dominance : transforming global presence into global competitive advantage
著者
書誌事項
The quest for global dominance : transforming global presence into global competitive advantage
Jossey-Bass, c2001
大学図書館所蔵 全22件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 261-265
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
The current transformation of isolated state-dominated economies into market-driven globally integrated economies is creating business challenges and opportunities around the globe. Over the last ten years, these authors have studied over one hundred global corporations through a variety of research methods and here distill their findings into four essential goals that executives must achieve in order to transform a company into a global success: Identify and pursue opportunities in key markets. Convert global presence into global competitive advantage. Cultivate a global mindset in order to recognize and exploit good ideas wherever they arise. And constantly reinvent the global game by creating value for customers. Case studies involving Yahoo!, Wal-Mart, and other global players show how the authors' findings can be applied in real-world situations.
目次
Preface. Foreword (by C.K. Prahalad). The Authors. Rising Up To The Global Challenge. Building Global Presence. Lessons from Wal-Mart's Globalization. Exploiting Global Presence. Cultivating A Global Mindset. Building A Global Knowledge Machine. Dynamics of Global Business Teams. Changing The Rules of The Global Game. Globalization in the Digital Age. End Notes. Bibliography.
「Nielsen BookData」 より