Sounding the center : history and aesthetics in Thai Buddhist performance
著者
書誌事項
Sounding the center : history and aesthetics in Thai Buddhist performance
University of Chicago Press, 2001
- : cloth : alk. paper
- : pbk. : alk. paper
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 315-333) and index
内容説明・目次
内容説明
"Sounding the Centre" is an in-depth look at the power behind classical music and dance in Bangkok, the capital and sacred centre of Buddhist Thailand. Focusing on the ritual honouring teachers of music and dance, Deborah A. Wong reveals a complex network of connections among kings, teachers, knowledge and performance that underlies the classical court arts. Drawing on her extensive fieldwork, Wong lays out the ritual in detail: the way it is enacted, the foods and objects involved, and the people who perform it, emphasizing the way the performers themselves discuss and construct aspects of the ceremony. Only those who have been initiated by a master can manifest the divine in the human realm. The power held by the master musicians, Wong shows, is both ritual and social; they are not just ritual experts, they are also leaders at the government-run National Conservatory. This esoteric knowledge, Wong suggests, has helped Thai classical music endure in the face of changing patronage and the challenges posed by the urban environment that supports it. A compact disc accompanies the book.
「Nielsen BookData」 より