The films of Leni Riefenstahl
著者
書誌事項
The films of Leni Riefenstahl
(Filmmakers series, no. 74)
Scarecrow Press, 2000
3rd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 137-140) and index
内容説明・目次
内容説明
After considerable controversy over the bold appraisal of Riefenstahl in his first two editions, Hinton continues to celebrate the life and films of this brilliant woman in the absence of the repetitious cliches that so often accompany a discussion of such a controversial filmmaker. Provided with access to Leni Riefenstahl's personal archives and film collection, the author explores her career. In addition to examining her most famous wartime works, Triumph of the Will and Olympia, the author also investigates her less recognized Tiefland, her unrealized film projects, and her African and underwater films. David B. Hinton drew on recent interviews with the filmmaker to update this edition. (Previous edition is No. 29 in The Scarecrow Filmmakers Series.) Reviews of the Previous Edition: "Raises significant issues involving the relationship between art and politics." -CHOICE "...a solid piece of research....the author is able to illuminate aspects of the production of Triumph of the Will and Olympia previously unknown."-FILMS IN REVIEW "It's best to read her [Leni Riefenstahl] memoirs, anybody's memoirs in fact, with some independent scholarship at hand, and the best place to start is David B. Hinton's thoroughly researched The Films of Leni Riefenstahl."-THE MAGAZINE
「Nielsen BookData」 より