Active experiences for active children : social studies
著者
書誌事項
Active experiences for active children : social studies
Merrill, c2000
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This text is appropriate for any Early Childhood Social Studies course.
Based on Dewey's theory of learning, this text consists of 8 clear, concise, and useable guides for planning meaningful learning experiences in the social studies for children in childcare settings, nursery or preschool programs, Head Start, and kindergartens. Primary grades can also engage in active experiential learning too, as each experience is extended to the early primary grades. This is the only activity book that includes experiences in history, geography, economics, and living in a democracy together (or "in one book").
目次
PART ONE - THEORY OF ACTIVE EXPERIENCES.
1. Experiences and Education: Putting Dewey's Theory Into Practice.
2. Active Children-Active Environments.
3. Building Connections to Home and Community Through Active Experiences.
4. Experiences and Social Studies Content.
PART TWO - GUIDES TO ACTIVE EXPERIENCES.
5. The Past Is Present: History for Young Children.
6. Earth: The Place We Live.
7. Way Up In the Sky.
8. Mapping for Young Children.
9. Making and Keeping Friends.
10. Wants and Needs: Beginning Economic Concepts.
11. Living in a Democracy: From Choices to Voting.
12. Valuing Diversity.
Index.
「Nielsen BookData」 より