Pathways of learning : teaching students and parents about multiple intelligences
著者
書誌事項
Pathways of learning : teaching students and parents about multiple intelligences
Zephyr Press, c2000
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 265-269) and index
内容説明・目次
内容説明
Multiple intelligence theory holds that intelligence is not a single, static quality that can be reflected in an IQ score; rather, there are at least eight ways of knowing or being smart. This book helps educators fully understand how multiple intelligence theory can improve their educational practice and how to share the benefits with students and parents. A series of 20 activities leads teachers through the process of helping students become more aware of their own multiple intelligences and how they can be applied at school and at home. These exercises, presented as copy-ready handouts, will assist students in determining their intelligence strengths and developing their weaker intelligences. In addition to the 20 base exercises, extension activities on each topic are provided.
「Nielsen BookData」 より