Art nouveau and the social vision of modern living : Belgian artists in a European context
著者
書誌事項
Art nouveau and the social vision of modern living : Belgian artists in a European context
(Modern architecture and cultural identity)
Cambridge University Press, 2001
- : hbk
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 215-232
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Art Nouveau and the Social Vision of Modern Living considers the roles of primitivism and nationalism in Belgian Art Nouveau architecture and design. Belgium was an early and vital center of Art Nouveau, a movement that flourished throughout Europe in the late nineteenth century. Best known for the urban projects and structural innovations, Belgian designers also adapted the vernacular and rustic decorative arts and crafts, and particularly the country cottage, as models for modern living. This study contextualizes the architecture and decorative arts produced in Belgium between 1880 and 1910 within contemporary discussions on solutions to housing and living in the modern era. It examines how the image of the country was tied to a patrimony of handmade goods, the housing traditions of the peasant, and the modernity of the garden city - issues that were debated and tested throughout Europe at the turn of the century.
目次
- Introduction
- 1. Primitivism and the 'decorative arts and crafts'
- 2. Modern cottage architecture and national identity
- 3. Art Nouveau and the artist's cottage
- 4. Cottage housing and the garden city ideal
- 5. The Art Nouveau seaside
- Epilogue.
「Nielsen BookData」 より